דיסקוס הגליל- דגי נוי, בריכות נוי, אקווריומים



ראשי > מגדיר > בעלי חיים > מיתרניים > מקריני סנפיר > חריתאים > חריתיים > טטרה סרפה אדומה

טטרה סרפה אדומה

Serpa Tetra

ממלכה: בעלי חיים | מערכה: מיתרניים | מחלקה: מקריני סנפיר | סדרה: חריתאים | משפחה: חריתיים | מין: טטרה סרפה אדומה

טטרה סרפה אדומה
מאפיינים
מוצא:דרום אמריקה
שם מדעי:Hyphessobrycon serpae
שם נפוץ:טטרה סרפה, סרפה אדומה
נפח מים:50 ליטרים
טמפרטורה:26-29 מעלות-צלזיוס
אורך מירבי:5 ס"מ
מזג:שקט
שימור מצב שימור עולמי - לא ידוע
חסר
מידע
ללא
חשש
קרוב
לאיום
פגיע
סכנת
הכחדה
סכנה
חמורה
נכחד
בטבע
נכחד
תיאור מידע

דג טטרה סרפה אדומה הם דגי אקווריום עמידים ממשפחת חריתיים. מוצאו של סרפה אדומה הוא בנהר האמזונס אשר ביבשת דרום אמריקה. דג זה נחשב לדג אקווריום עמיד אשר מומלץ לגידול גם על ידי מגדלים מתחילים.

קיימים מספר ווריאציות צבעים של דגי סרפה. ווריאציית הצבעים הנפוצה ביותר היא גוף אדמדם עם כתם שחור בקרבת מכסה הזימיםסנפיר גבי של דג זה הוא שחור ובמקצתו גם אדום. סנפיר השת הוא אדום ובמקצתו בעל כתם שחור. שאר סנפיריו של סרפה אדומה הם אדומים. כמו כן, קיימים דגי טטרה סרפה אדומה עם סנפירים ארוכים, דבר המוסיף רבות ליופיים.

בדומה לדגים רבים ממשפחת דגים חריתיים, גם דג טטרה סרפה אדומה הוא דג להקה. מומלץ לשכן לפחות 6 פריטים מאותו הסוג באקווריום. שילוב טטרה סרפה אדומה עם מיני דגים שונים יעשה עם דגים שקטים אחרים, אך מומלץ לא עם דגים עדינים. בבגרותם, עשויים דגים אלו להציק לדגים אחרים.

שילובו באקווריום של דג סרפה אדומה מומלץ בסביבה בעלת מקומות מסתור רבים. סלעים, גזעים וצמחי אקווריום יספקו סביבה טבעית עבור דגים אלו. בעת גידולם יש לשמור על איכות מים תקינה ורמות חמצן גבוהות, כיאה לדגים שמוצאם בנהר האמזונס.

תזונתו של דג טטרה סרפה אדומה מורכבת ממגוון מזונות. דגים אלו  ניזונים ממזון יבש על סוגיו השונים, ממזון חי(תולעי דם, ארטמיה וכיוצא בזה) ומזון בשרי קפוא. דג טטרה סרפה אדומה אינו מזיק לצמחי אקווריום.


- קישור ישיר:
תמונות
תמונת טטרה סרפה אדומה:
- תגיות: סרפה, טטרה